Jury
Drukuj Zmniejsz tekst Powiększ tekst
Nasze niezawodne jury, któremu przewodniczyć będzie Ryszard Karczykowski!
 
♦️ Ryszard Karczykowski –
wieloletni solista największych scen operowych na świecie, m.in. w Covent Garden w Londynie, Staatsoper oraz Volksoper w Wiedniu oraz Deutsche Oper w Berlinie. Przełomem w jego karierze był występ w roli Alfreda na premierze Zemsty nietoperza Johanna Straussa (obok Kiri Te Kanawy i Hermanna Preya) w Covent Garden w 1977. Od tego czasu śpiewał w operach i salach koncertowych Europy, Azji i obu Ameryk, razem z najwybitniejszymi solistami, m.in. z Ileaną Cotrubas, Agnes Baltsa, Sylvią Sass, Placido Domingo. Nagrywa dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce oraz za granicą. Dokonał wielu nagrań płytowych z najlepszymi orkiestrami i wybitnymi dyrygentami, głównie dla firmy Decca i dla Polskich Nagrań; dla BBC wykonał partię Alvy w kompletnym nagraniu płytowym Lulu Berga z Covent Garden Orchestra pod dyrekcją Sir Colina Davisa.
Jest profesorem klas śpiewu w Akademii Muzycznej w Krakowie i Warszawie. Prowadzi też kursy mistrzowskie w wielu krajach Europy i w Japonii oraz zasiada w jury międzynarodowych konkursów wokalnych.
♦️ Joanna Woś –
Laureatka wielu prestiżowych konkursów i festiwali wokalnych. Nagrodzona m. in I nagrodą na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Bilbao, wielokrotna laureatka Złotych Masek
Debiutowała partią tytułową w Łucji z Lammermooru Gaetana Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Poza stałą współpracą z łódzką sceną, Joannę Woś możemy podziwiać także na scenach Opery Narodowej w Warszawie, Opery Krakowskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Opery Bałtyckiej, Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Krakowskiej. Gości także na wielu światowych scenach operowych m.in. w Royal Festival Hall w Londynie, Alte Oper we Frankfurcie, Deutsche Oper w Berlinie, Auditorium w Rzymie, Centrum Galiny Wiszniewskiej w Moskwie. Artystka śpiewała pod kierunkiem wielu wybitnych dyrygentów takich jak: Antoni Wit, Jonas Aleksy, Jerzy Maksymiuk, Tadeusz Kozłowski, Jan Krenz, Jacek Kaspszyk, Friedrich Haider, Will Crutchfield ,Marco Baldieri, Andrea Licata, Massimiliano Caldi, Gabriel Chmura. W kwietniu 2016 wystąpiła w premierowym monodramie „La voix humaine” Francisa Poulenca w reż. Mai Kleczewskiej w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. W roku 2017 ukazała się jej płyta „Wsłuchani we Wszechświat” H.M. Góreckiego w której wystąpiła z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej.
♦️ Dariusz Stachura –
Dyrektor Teatru Wielkiego w Łodzi. Jest absolwentem łódzkiej Akademii Muzycznej. W 1989 roku z wielkim powodzeniem zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią Leńskiego w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego. W 1992 r. otrzymał Nagrodę Specjalną krytyki łódzkiej za wybitne dokonania na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi, m.in. za partie tenorowe w „Nabucco” i „Traviacie” Verdiego, „Kawalerze srebrnej róży” Straussa, „Cosi fan tutte” i „Don Giovannim” Mozarta oraz w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego. Brał udział w licznych tournée zagranicznych, zarówno z Teatrem Wielkim w Łodzi, jak i innymi teatrami po całej niemal Europie, m.in.: Austrii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii a także Chinach, RPA oraz w USA. Do niewątpliwych sukcesów artystycznych Dariusza Stachury należy zaliczyć jego udział w obchodach 100-lecia premiery „Cyganerii” Pucciniego w Turynie w 1996 roku, gdzie jako jedyny obcokrajowiec i pierwszy dubler Luciano Pavarottiego kreował na zmianę z Mistrzem partię Rudolfa.
♦️ Mateusz Borkowski –
muzykolog, krytyk i publicysta muzyczny, pedagog. Autor bloga „Orfeum Borkowskiego”, prowadzący autorską audycję „Mistrzowie i uczniowie” w Radiu Kraków, współpracownik „Ruchu Muzycznego”. Na co dzień związany ze Szkołą Muzyczną I i II st. im. Bronisława Rutkowskiego w Krakowie. Autor dwóch książek: „Złota klatka” – wywiad-rzeka z reżyserem Michałem Znanieckim, wydana przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne (2017) oraz „Organy na krańcach świata” – rozmowy z organistą Markiem Stefańskim, uhonorowana Krakowską Książką Miesiąca (2019).
♦️ Michał Kocimski –
Oboista i dyrygent. W latach 2000-10 był asystentem dyrygentów światowego formatu, m.in. Claudio Desderiego (szefa artystycznego Teatro Massimo w Palermo), Jacova Bergmana (New York Orchestra w USA), Andrei Licaty (Baltimore Opera Company w USA) oraz Krzesimira Dębskiego i Tadeusza Kozłowskiego (Teatr Wielki w Łodzi). W 2009 roku został zaproszony przez Plácida Dominga do poprowadzenia części jego koncertu zorganizowanego z okazji 90-lecia województwa łódzkiego w Teatrze Wielkim. Michał Kocimski dyryguje także w Teatrze Muzycznym w Gdyni, koncertuje z Sinfonią Varsovia, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, orkiestrami Filharmonii Koszalińskiej i Rzeszowskiej.

Do góry

Przejdź na stronę: EdukacjaPrzejdź na stronę: Wirtualny spacer po Teatrze WielkimPrzejdź na stronę: Galeria plakatuPrzejdź na stronę: Galeria plakatu

design by fast4net