Spektakle w sezonie 2022/23
Drukuj Zmniejsz tekst Powiększ tekst
choreografia:
kompozytor:
Kompozytor: Giacomo Puccini
Choć dzisiaj do największych operowych przebojów Giacomo Pucciniego, do których – obok takich dzieł jak TOSCA czy CYGANERIA – z pewnością należy MADAMA BUTTERFLY, jej prapremiera w La Scali zakończyła się katastrofą. Duet miłosny z I aktu skwitowano buczeniem, a gdy Cio-cio-san zaczęła śpiewać o wijących gniazda rudzikach, widownia zaniosła się takim śmiechem, że przedstawienie nieomal zerwano. Obecnie to bodaj największy wśród oper ...

choreografia:
kompozytor:
Kompozytor: Frederick Loewe
To opowieść o tym, że marzenia się spełniają, że los każdego może się odmienić na lepsze. Libretto musicalu My Fair Lady, będącego jednym z największych światowych sukcesów tego gatunku, powstało na podstawie dramatu Georga Bernarda Shawa, tekstu, który z perspektywy lat może być przyrównywany do Pretty Woman – kinowego hitu z lat 90. poprzedniego stulecia, z Julią Roberts w roli głównej. Od czasu swojej premiery w 1956 roku, musical święci ...

choreografia:
kompozytor:
Kompozytor: Giuseppe Verdi
Niewiele brakowało, by po umiarkowanym sukcesie OBERTA i klapie DNIA KRÓLOWANIA Verdi zarzucił karierę kompozytora operowego. Wszystko zmieniło się w 1841 roku, kiedy menedżer La Scali podsunął mu libretto o perypetiach króla Nabuchodonozora i początkach niewoli babilońskiej Żydów. NABUCCO w niespełna rok doczekał się prawie osiemdziesięciu przedstawień i zapewnił sobie stałe miejsce w repertuarze największych światowych ...

choreografia:
kompozytor:
Mogłoby się wydawać, że w temacie „opera” wszystko już zostało napisane, zagrane i zaśpiewane, i że współczesny jej wielbiciel może już tylko delektować się tym, co zagnieździło się w jego wdzięcznej pamięci… Otóż nic bardziej mylnego!  Opera we współczesnej rzeczywistości odnajduje się znakomicie, ciągle zaskakuje, budzi wiele emocji i zdobywa coraz to nowe rzesze sympatyków! I warto się o tym przekonać, a okazja ku temu znakomita: 56. ...

choreografia:
kompozytor:
Kompozytor: Johann Strauss
Trudno w operetce doszukiwać się sensu, logiki czy racjonalizmu, nie o to wszak w niej chodzi. Nie inaczej jest w NOC W WENECJI; zawiłości libretta stwarzają nieprawdopodobne i zaskakujące sytuacje, a wraz z często irracjonalnymi reakcjami bohaterów przynoszą humor i zabawę. Ta klasyczna operetka wiedeńskiego kompozytora tworzy wraz z ZEMSTĄ NIETOPERZA i BARONEM CYGAŃSKIM mistrzowską triadę gatunku. Znaleźć w niej można wszystko to, co ...

choreografia:
kompozytor:
Kompozytor: Krzysztof Penderecki
RAJ UTRACONY po raz pierwszy w Łodzi! Tym razem przed nami wyzwanie – Raj utracony – mistrzowska opera Krzysztofa Pendereckiego wg poematu Johna Miltona, w której wątki biblijne w jakże czytelny sposób znajdują swoje odniesienia w naszej rzeczywistości i choć dalekie od jednoznaczności – sprawiają jednak, że niechcący widzimy własne odbicie w sytuacjach, które nigdy nam się nie przydarzyły, a z pewnością mogły… Wspaniałe niewątpliwie ...

choreografia:
kompozytor:
Z MOZARTEM (i nie tylko!)… KAMERALNIE To już drugie nasze spotkanie na koncertach z cyklu Soboty kameralne przygotowane wspólnie z Akademią Muzyczną w Łodzi. Pierwsze zostało przyjęte przez Państwa niezwykle ciepło i nie mamy wątpliwości, że i tym razem w utworach Wolfganga Amadeusa Mozarta, Camille’a Saint-Saënsa i Hanny Kulenty odnajdą Państwo, piękno muzycznej kameralistyki, jej nastrojowość i barwy, a mistrzostwo wykonania młodych ...

choreografia:
kompozytor:
KAMERALNIE TWARZĄ W TWARZ   Muzyczna kameralistyka jest tą formą prezentacji muzycznej i wokalnej, w której nie da się niczego ukryć, czegoś zatuszować czy udać, że wszystko poszło dobrze. Artysta, wokalista czy muzyk, nie tylko staje z widzem i słuchaczem „twarzą w twarz”, ale też nie ma przed sobą „osłony” wielkiej orkiestry, ani za sobą – potężnego chóru, które w razie potrzeby „przykryją” to czy owo.   Trudno też znaleźć ...

choreografia:
kompozytor:
Kompozytor: Stanisław Moniuszko
STRASZNY DWÓR to nie tylko najdoskonalsze, od strony muzycznej, dzieło Moniuszki, ale także wysuwające się na czoło całej polskiej twórczości operowej XIX wieku. Świetna konstrukcja scen zespołowych, subtelna i zarazem barwna instrumentalizacja, niezwykła inwencja melodyczna i urzekająca atmosfera polskości to niepodważalne walory tego utworu. Moniuszko ukończył swą piątą operę wkrótce po upadku powstania styczniowego, trudno więc ...

choreografia:
kompozytor:
SYLWESTROWE FAJERWERKI MUZYCZNE   Mają Wiedeńczycy swoje słynne koncerty noworoczne, dlaczego więc łodzianie nie mieliby mieć swojego… SYLWESTROWEGO! Wzorem lat poprzednich i tym razem nie zamierzamy dać Państwu „wolnego” w ten jedyny i niepowtarzalny dzień w roku. Któż, bowiem z nas nie marzy o przeżyciu tego nadzwyczajnego wieczoru w sposób niezwykły, wyjątkowy i zaskakująco oryginalny, tak by w ...

1 | 2 | 3
Do góry

Przejdź na stronę: EdukacjaPrzejdź na stronę: Wirtualny spacer po Teatrze WielkimPrzejdź na stronę: Galeria plakatuPrzejdź na stronę: Galeria plakatu

design by fast4net